Chișinău: Aproape 2.000 de copii refugiați din Ucraina beneficiază de educație în instituțiile municipal

Primăria Municipiului Chișinău continuă eforturile de integrare educațională a copiilor refugiați din Ucraina, oferindu-le acces la educație și un mediu sigur în cadrul instituțiilor de învățământ preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

Potrivit datelor actualizate, 1.939 de copii ucraineni sunt înscriși în sistemul educațional al capitalei.

Sprijin de la grădiniță până la liceu

În instituțiile de învățământ preșcolar, 484 de copii cu vârste între 2 și 6/7 ani sunt integrați în 65 de grădinițe din municipiu.

La nivelul învățământului primar, gimnazial și liceal, 1.455 de elevi refugiați frecventează cursurile în 50 de școli din Chișinău.

În ceea ce privește limba de instruire, majoritatea elevilor (1.207) studiază în limba rusă, în timp ce 124 de elevi urmează cursurile în limba română.

Totodată, 124 de elevi studiază în limba ucraineană, cei mai mulți dintre aceștia fiind încadrați la Gimnaziul „Taras Șevcenko” — un exemplu de bună practică în integrarea elevilor refugiați.

Gimnaziul „Taras Șevcenko” – un model de incluziune

Instituția oferă elevilor posibilitatea de a studia în limba maternă, facilitând tranziția și adaptarea acestora la un nou sistem educațional. În prezent, la Gimnaziul „Taras Șevcenko” sunt înscriși 101 elevi refugiați, repartizați astfel:

  • Clasa I: 28 elevi

  • Clasa IV: 25 elevi

  • Clasa V: 23 elevi

  • Clasa VI: 25 elevi

Viceprimarul Angela Cutasevici: „Fiecare copil are dreptul la educație, indiferent de circumstanțe”

Viceprimarul municipiului Chișinău, Angela Cutasevici, a declarat că autoritățile locale sunt în continuare dedicate integrării copiilor refugiați în sistemul educațional:

„Pentru noi, este esențial ca fiecare copil să aibă acces la educație și să se simtă în siguranță. Ne asigurăm că atât copiii din comunitatea locală, cât și cei refugiați din Ucraina beneficiază de condiții egale, de sprijin psihologic și de o experiență educațională cât mai apropiată de nevoile lor. Continuăm să colaborăm cu cadrele didactice, cu părinții și cu partenerii internaționali pentru a menține un mediu incluziv și prietenos”,  a precizat viceprimarul Angela Cutasevici.