Mai mulți profesori din Chișinău au participat la sesiuni de instruire pentru a-și îmbunătăți abilitățile în domeniul comunicării asertive

 

Integrarea socială a copiilor refugiați din Ucraina se realizează și cu ajutorul suportului oferit de cadrele didactice ale instituțiilor de învățământ din Municipiul Chișinău. Comunicarea zilnică dintre elevi și învățători, poate determina anumite nevoi în depășirea crizei psiho-emoționale a celei mai vulnerabile categorii de refugiați- copiii.

Pentru a-i ghida mai corect pe elevii ucraineni care au fost forțați să-și părăsească țara, casa și chiar membrii familiei, 211 învățătorii și manageri ai instituțiilor de învățământ din Municipiul Chișinău au participat la o sesiune de învățare și îmbunătățire a abilităților și cunoștințelor lor în domeniul comunicării asertive.

Direcția Generală Educaţie, Tineret şi Sport a Primăriei Municipiului Chișinău în colaborare cu Isra AID şi Early Starters International au desfășurat cu succes două sesiuni de formare cu tema „Educație Inclusivă”.

Sesiunile de formare s-au desfășurat pe parcursul a patru zile fiecare și au avut loc între 26 și 29 iunie 2023, precum și pe 30 iunie, 1, 3 și 4 iulie 2023. Locația acestor sesiuni informative a fost Liceul Liceul Teoretic „Mihail Koțiubinski”, oferind un mediu ideal și propice pentru învățarea participanților.

La etapa actuală, prin intermediul instituțiilor municipale, au fost desfășurate 2 740 de activități ca sprijin profesional copiilor și adulților refugiați; 324 copii refugiați au fost antrenați în activități de grup; 820 refugiați au beneficiat de prim ajutor psihologic; 511 copii au promit suport în cadrul a 1016 de ședințe de consiliere și reabilitare psihologică individuală; 81 părinți au primit asistență psihologică în cadrul a 42 de ședințe.